Піч на відпрацьованому маслі своїми руками

936

Нещодавно сам зробив піч на відпрацьованому маслі. Часу, як і грошей, пішло трохи. За фото не судіть – робив поспіхом, тому особливо обережнічати було колись. Також таку піч можна топити дровами – велика камера добре для цього підходить.

Ось така піч на відпрацювання

Відпрацювання

Зміст статті

  • 1 Техніка безпеки
  • 2 Принцип роботи саморобної пічки на відпрацьовуванні
  • 3 З чого збирати піч?
  • 4 Виготовлення корпусу
  • 5 Дно камери топливника і пальник
  • 6 Виготовлення піддону для відпрацювання
  • 7 Забезпечення подачі масла
  • 8 Облаштування димаря
  • 9 Складання теплообмінника
  • 10 Бак для масла
  • 11 Облаштування дверцят
  • 12 Як розпалювати і зупиняти піч?
  • 13 Як чистити піч?
  • 14 Відео – Піч на відпрацьованому маслі своїми руками
    • 14.1 Відео — Різні печі на відпрацьованому маслі
    • 14.2 Відео — Різні печі на відпрацьованому маслі
    • 14.3 Відео — Різні печі на відпрацьованому маслі

Техніка безпеки

Відразу почну з попереджень і моралей. Перед початком роботи тверезо оцініть свої можливості. Пам’ятайте: така піч є потенційно небезпечним устаткуванням. Будь-які помилки можуть призвести до трагічних наслідків. Але якщо ви все зробите правильно, готова саморобна піч на відпрацювання ні в чому не буде поступатися сертифікованому обігрівача заводського виробництва.

Піч я виготовляв сам. Фахівцем у сфері опалювальних систем я не є і на таке звання не розраховую, інструкцію подаю як є, можете користуватися строго під свою відповідальність.

Єдине, що можу порадити зі свого досвіду: ні в якому разі не збирайте масляну піч не крапельного типу. У подібних агрегатів резервуар для відпрацювання розташований унизу основної частини конструкції. Робити це не рекомендується по тій причині, що при нагріванні масло стає пожежонебезпечним і в цілому непередбачуваним.

Також я не радив би вам збирати піч з пальником і відкритою полум’ям.

Також я не радив би вам збирати піч з відкритою пальником і полум’ям

Принцип роботи саморобної пічки на відпрацьовуванні

Моя пічка на відпрацювання працює за дуже простим принципом. Проводиться розпал. Паливо починає горіти на поверхні корпусу і раскаляет грубку. По ходу процесу через димовідвідних труб під впливом тяги виводяться нафтові пари.

Конструкція печі включає частину димоходу з безліччю отворів (зазвичай їх до 50). Ця частина агрегату називається пальником. У такий пальнику нафтові пари перемішуються з киснем, поступає в димовідвідних труб під впливом тяги. В результаті їх змішування процес горіння починає здійснюватися набагато глибше й інтенсивніше з виділенням величезної кількості тепла.

Принцип роботи саморобної пічки на відпрацьовуванні

З чого збирати піч?

Для складання подібної пічки я підготував наступне:

  • балон від газу на 50 літрів;
  • стальну трубу. Краще всього використовувати трубу діаметром 10 див. На корпус, пальник і димар вистачило двох метрів вироби;
  • сталевий куточок. Все у мене пішло трохи більше метра кутника на 5 см. З нього я робив підставку під грубку, різні внутрішні деталі теплообмінника і дверні ручки;
  • лист сталі. На заглушки і днище верхньої камери пішло близько 50 см2 4-міліметрового листа;
  • гальмівний диск. Я використовував чавунний диск від машини. Головне, щоб за розміром він вільно входив в балон;
  • порожній балон від фреону. Підійде стандартний балон. Головне, щоб голчастий вентиль працював. Його я використовував для виготовлення паливного бака;
  • шматок шланга для подачі палива;
  • пару хомутів;
  • шматок півдюймової труби. За нею в піч буде подаватися масло;
  • вентиль на півдюйма;
  • петлі.

Виготовлення корпусу

З цього балона буду робити пічку

Я використовував б/у-шний балон. Газу в ньому вже не було, але на всяк випадок я відкрив вентиль і залишив балон так на вулиці на ніч.

Потім я обережно і повільно просвердлив в дно балона отвір. Щоб не з’являлися іскри, я попередньо змочив свердло маслом.

Отвір

Потім я заповнив балон водою та злив її – це прибрало залишки газу. Працюйте акуратно, намагайтеся не розлити газовий конденсат, т. к. смердить він дуже сильно і дуже довго.

Потім я вирізав кілька отворів. У верхньому отворі я зроблю камеру згоряння і поставлю теплообмінник, в нижньому буде пальник з піддоном. Камера вгорі спеціально зроблена такий великий, щоб при необхідності її можна було топити дровами, пресованими брикетами і т. п.

Показано, як ріжу балон

Показано, як ріжу балон

Показано, як ріжу балон

Показано, як ріжу балон

В результаті ось що вийшло

Потім я ще раз промив розкритий газовий балон від газового конденсату.

Дно камери топливника і пальник

Потім я зробив дно для верхнього відсіку печі. Для цього використовував лист сталі 4-міліметрової товщини.

Із сталі дно вирізав

Приміряю дно. Все вирізано акуратно і з’єднується майже без зазорів

Дінці на місці

Пальник вирішив робити 20-сантиметрової – цього вистачить.

Це буде пальник

Свердлю отвори

Подшлифовал

По колу зробив безліч отворів, щоб повітря могло спокійно потрапляти до палива. Коли всі отвори були готові, я відшліфував внутрішню частину пальника. Ви теж обов’язково зробіть це, т. к. на торчках та інших дефектах почне активно збиратися сажа.

Спочатку я вваріл пальник в днище верхньої камери, а потім встановив їх на належне місце.На таку полицю печі можна спокійно укладати деревину. Актуально для випадків, коли немає можливості поповнити запаси відпрацювання.

Спочатку я вваріл пальник в днище верхньої камери

Встановив пальник

Виготовлення піддону для відпрацювання

Піддон зробив з чавунного автомобільного гальмівного диска. Чавун відрізняється гарною жароміцністю, тому вирішив взяти саме його.

Ось з цього диска і буду робити піддон

Внизу приварив днище.

Сталевий коло — це днище

Приварив дно

Зверху кришку приварив. У ній ви можете бачити відповідну частину пальника і проріз. Через отвір в грубку надходить повітря. Я зробив його широким – так краще. З вузьким прорізом повітряна тяга може бути недостатньо сильною, з-за чого масло не зможе потрапляти в піддон.

Далі зробив муфту. Вона в моїй печі з’єднує піддон і пальник. З муфтою обслуговувати піч буде набагато легше. При необхідності я можу діставати піддон і чистити пальник знизу.

Далі зробив муфту

Муфта

Ставлю муфту на місце

Ставлю муфту на місце

Муфту зробив з 10-сантиметрової труби, просто розрізавши її по поздовжній межі. Отвір у муфті не заварював – у цьому немає необхідності.

Забезпечення подачі масла

В отвір вставлю трубку

Через трубку буде капати відпрацювання

Трубку прихопив зварюванням

Підрізав трубку

Далі я працював над системою подачі масла. Для цього взяв шматок труби і приварив його до піддону допомогою заздалегідь підготовленого отвору. Трубу я заздалегідь підрізав, щоб струмінь відпрацювання могла нормально проходити через отвір в піддоні.

Це аварійний вентиль і трубка, яка веде до баку

Провів трубку до баку і поставив вентиль.

Облаштування димаря

Роблю димар

Димовідвідних конструкцію я зробив з 10-сантиметрової труби. Нічого надприродного – трубу просто приварив до отвору в центрі верхівки корпусу.

Димар вивів на вулицю до даху через стіну. До стіни прикріпив шматок металевого листа для протипожежного захисту. Саму трубу краще пропускати через стіну в спеціальному вогнетривкому склянці.

Тут видно, як труба проходить через стіну

Димар, вид з вулиці

Збірка теплообмінника

Піч робив для обігріву гаража. Водяних батарей у мене в гаражі немає, так що я вирішив, що краще, щоб відразу підігрівався і циркулювало повітря. Якщо ж у вас є водяні батареї, то можете відмовитися від повітряного теплообмінника і просто пустити 4-5 водяних змійовиків через верхню камеру, підключивши їх паралельно. У такому разі конструкцію треба доповнити циркуляційним насосом і вентилятором. Подібне оснащення дозволить обігрівати пічкою хоч весь будинок, треба лише кімнату для установки печі виділити.

Збірка теплообмінника

Повернемося до мого теплообміннику. Його я встановив між димовідвідної трубою і пальником пічки – тут тепла найбільше. До теплообмінника приварив залізну пластину. Завдяки їй буде краще утримуватися полум’я. Також вона сприятиме розподілу вогню всередині корпусу печі.

Усередині теплообмінника поставив повітряний завихритель. Якихось інженерних вишукувань в такому завихрителе немає, зате зі своїм завданням він справляється на всі сто. При роботі на максимальній потужності метал корпусу розжарюється до червоного кольору, а нагріте виходить повітря пробиває навіть через рукавичку. Сам завихритель можете побачити на фотографії.

Роблю завихритель

Роблю завихритель

Роблю завихритель

Поставив завихритель

Далі я взяв канальний вентилятор і поставив його з одного боку теплообмінника. До речі, до вентилятора можна підключити термореле для автоматизації. Це дозволить самостійно встановлювати температуру і економити ресурси. Я, наприклад, вирішив використовувати термореле від Autonics – у мене воно просто валялося без діла. Але можна взяти і якусь бюджетну модельку, приміром, Vemer KLIMA. Його я теж випробував, функціонує відмінно.

Зробив наддув

Ось що виходить

Тепло концентрується у відсіку топливника.

Бак для масла

Бак для масла

Для виготовлення бака я взяв балон від фреону. Можете за копійки купити його на будь-якому СТО або в пункті прийому металу. Головне, щоб голчастий вентиль цього балона був у справному стані. З його допомогою в майбутньому ви зможете точно контролювати обсяг подаваного палива.

Бак для масла

Бак поєднав з грубкою за допомогою шланга. Шланг підключив до вентиля. Сам бак закріпив у перевернутому положенні.

Для заливки відпрацювання вирізав в баку отвір.

Облаштування дверцят

Пічка майже готова. Залишаються останні штрихи. У дверке нижньої камери я вирізав отвір, через який повітря може вільно вступати до піддону і пальника печі.

Зазор

Отвір у верхній дверцятах оснастив наполегливими пластинами для додаткової герметизації.

Приклепал наполегливі пластини

Для верхньої дверки зібрав простий замок. В процесі нагрівання корпус пічки «веде». Щоб камера згорання залишалася герметичною, верхня дверцята повинна закриватися максимально надійно. Для цього я і зробив замок.

Простий замок

До стіни пригвинтив кілька шматків металевого куточка.

На прикручений куточок встановив грубку. Це і зручно (при необхідності можна буде набагато легше проводити ревізію), і функціонально (втрати тепла в грунт зменшуються).

Встановив пічку

Як розпалювати і зупиняти піч?

Після безлічі експериментів я знайшов найбільш простий і ефективний спосіб розпалювання печі такий. Спочатку я наливаю в піддон масло. Його не повинно бути занадто багато. Достатньо, щоб масло перекривало дно піддону.

Потім я беру шматок поролону і ретельно змочую його бензином або розчинником. Просочений поролон кладу в піддон так, щоб нижня частина шматка занурилася в масло.

Потім я підпалюю поролон. Він стійко горить, навіть якщо тяга стає занадто сильною. В результаті поверхня піддону нагрівається до необхідної температури.

Потім я обережно відкриваю вентиль баки з паливом так, щоб воно почало текти дуже тонкою цівкою. Регулюйте подачу відпрацювання максимально обережно і повільно.

Пічка поступово увійде в робочий режим. Періодично стежте за рівнем відпрацювання в піддоні.

Щоб зупинити таку грубку, досить просто перекрити вентиль на баку з маслом, а потім, коли припинить текти масло, перекрити і аварійний вентиль. Піч повністю погасне протягом 3-5 хвилин і корпус почне остигати.

Як чистити піч?

Перша чистка

По ходу роботи в пальнику, димовідвідної труби і піддоні печі буде збиратися нагар. Природно, пічку можна чистити тільки після її охолодження.

При чищенні я звичайно дотримуюся наступній послідовності:

  • беру пару-трійку жмень чистого піску або дрібної щебінки і по черзі закидаю їх вихід димовідвідної труби з боку вулиці;
  • прибираю пісок або щебінь з сажею з димовідвідної труби крізь верхню камеру;
  • за допомогою прутка смахиваю гар зі стінок пальника печі в нижній піддон;
  • дістаю сам піддон і вытрушиваю відходи.

Сподіваюся, мій досвід стане вам корисний, і ви зможете так само просто, як і я зібрати піч на відпрацьованому маслі.

Вдалої роботи!

Відео – Піч на відпрацьованому маслі своїми руками

Відео — Різні печі на відпрацьованому маслі

Відео — Різні печі на відпрацьованому маслі

Відео — Різні печі на відпрацьованому маслі