Нещодавно сам зробив піч на відпрацьованому маслі. Часу, як і грошей, пішло трохи. За фото не судіть – робив поспіхом, тому особливо обережнічати було колись. Також таку піч можна топити дровами – велика камера добре для цього підходить.
Ось така піч на відпрацювання
Відпрацювання
Зміст статті
- 1 Техніка безпеки
- 2 Принцип роботи саморобної пічки на відпрацьовуванні
- 3 З чого збирати піч?
- 4 Виготовлення корпусу
- 5 Дно камери топливника і пальник
- 6 Виготовлення піддону для відпрацювання
- 7 Забезпечення подачі масла
- 8 Облаштування димаря
- 9 Складання теплообмінника
- 10 Бак для масла
- 11 Облаштування дверцят
- 12 Як розпалювати і зупиняти піч?
- 13 Як чистити піч?
- 14 Відео – Піч на відпрацьованому маслі своїми руками
- 14.1 Відео — Різні печі на відпрацьованому маслі
- 14.2 Відео — Різні печі на відпрацьованому маслі
- 14.3 Відео — Різні печі на відпрацьованому маслі
Техніка безпеки
Відразу почну з попереджень і моралей. Перед початком роботи тверезо оцініть свої можливості. Пам’ятайте: така піч є потенційно небезпечним устаткуванням. Будь-які помилки можуть призвести до трагічних наслідків. Але якщо ви все зробите правильно, готова саморобна піч на відпрацювання ні в чому не буде поступатися сертифікованому обігрівача заводського виробництва.
Піч я виготовляв сам. Фахівцем у сфері опалювальних систем я не є і на таке звання не розраховую, інструкцію подаю як є, можете користуватися строго під свою відповідальність.
Єдине, що можу порадити зі свого досвіду: ні в якому разі не збирайте масляну піч не крапельного типу. У подібних агрегатів резервуар для відпрацювання розташований унизу основної частини конструкції. Робити це не рекомендується по тій причині, що при нагріванні масло стає пожежонебезпечним і в цілому непередбачуваним.
Також я не радив би вам збирати піч з пальником і відкритою полум’ям.
Також я не радив би вам збирати піч з відкритою пальником і полум’ям
Принцип роботи саморобної пічки на відпрацьовуванні
Моя пічка на відпрацювання працює за дуже простим принципом. Проводиться розпал. Паливо починає горіти на поверхні корпусу і раскаляет грубку. По ходу процесу через димовідвідних труб під впливом тяги виводяться нафтові пари.
Конструкція печі включає частину димоходу з безліччю отворів (зазвичай їх до 50). Ця частина агрегату називається пальником. У такий пальнику нафтові пари перемішуються з киснем, поступає в димовідвідних труб під впливом тяги. В результаті їх змішування процес горіння починає здійснюватися набагато глибше й інтенсивніше з виділенням величезної кількості тепла.
Принцип роботи саморобної пічки на відпрацьовуванні
З чого збирати піч?
Для складання подібної пічки я підготував наступне:
- балон від газу на 50 літрів;
- стальну трубу. Краще всього використовувати трубу діаметром 10 див. На корпус, пальник і димар вистачило двох метрів вироби;
- сталевий куточок. Все у мене пішло трохи більше метра кутника на 5 см. З нього я робив підставку під грубку, різні внутрішні деталі теплообмінника і дверні ручки;
- лист сталі. На заглушки і днище верхньої камери пішло близько 50 см2 4-міліметрового листа;
- гальмівний диск. Я використовував чавунний диск від машини. Головне, щоб за розміром він вільно входив в балон;
- порожній балон від фреону. Підійде стандартний балон. Головне, щоб голчастий вентиль працював. Його я використовував для виготовлення паливного бака;
- шматок шланга для подачі палива;
- пару хомутів;
- шматок півдюймової труби. За нею в піч буде подаватися масло;
- вентиль на півдюйма;
- петлі.
Виготовлення корпусу
З цього балона буду робити пічку
Я використовував б/у-шний балон. Газу в ньому вже не було, але на всяк випадок я відкрив вентиль і залишив балон так на вулиці на ніч.
Потім я обережно і повільно просвердлив в дно балона отвір. Щоб не з’являлися іскри, я попередньо змочив свердло маслом.
Отвір
Потім я заповнив балон водою та злив її – це прибрало залишки газу. Працюйте акуратно, намагайтеся не розлити газовий конденсат, т. к. смердить він дуже сильно і дуже довго.
Потім я вирізав кілька отворів. У верхньому отворі я зроблю камеру згоряння і поставлю теплообмінник, в нижньому буде пальник з піддоном. Камера вгорі спеціально зроблена такий великий, щоб при необхідності її можна було топити дровами, пресованими брикетами і т. п.
Показано, як ріжу балон
Показано, як ріжу балон
Показано, як ріжу балон
Показано, як ріжу балон
В результаті ось що вийшло
Потім я ще раз промив розкритий газовий балон від газового конденсату.
Дно камери топливника і пальник
Потім я зробив дно для верхнього відсіку печі. Для цього використовував лист сталі 4-міліметрової товщини.
Із сталі дно вирізав
Приміряю дно. Все вирізано акуратно і з’єднується майже без зазорів
Дінці на місці
Пальник вирішив робити 20-сантиметрової – цього вистачить.
Це буде пальник
Свердлю отвори
Подшлифовал
По колу зробив безліч отворів, щоб повітря могло спокійно потрапляти до палива. Коли всі отвори були готові, я відшліфував внутрішню частину пальника. Ви теж обов’язково зробіть це, т. к. на торчках та інших дефектах почне активно збиратися сажа.
Спочатку я вваріл пальник в днище верхньої камери, а потім встановив їх на належне місце.На таку полицю печі можна спокійно укладати деревину. Актуально для випадків, коли немає можливості поповнити запаси відпрацювання.
Спочатку я вваріл пальник в днище верхньої камери
Встановив пальник
Виготовлення піддону для відпрацювання
Піддон зробив з чавунного автомобільного гальмівного диска. Чавун відрізняється гарною жароміцністю, тому вирішив взяти саме його.
Ось з цього диска і буду робити піддон
Внизу приварив днище.
Сталевий коло — це днище
Приварив дно
Зверху кришку приварив. У ній ви можете бачити відповідну частину пальника і проріз. Через отвір в грубку надходить повітря. Я зробив його широким – так краще. З вузьким прорізом повітряна тяга може бути недостатньо сильною, з-за чого масло не зможе потрапляти в піддон.
Далі зробив муфту. Вона в моїй печі з’єднує піддон і пальник. З муфтою обслуговувати піч буде набагато легше. При необхідності я можу діставати піддон і чистити пальник знизу.
Далі зробив муфту
Муфта
Ставлю муфту на місце
Ставлю муфту на місце
Муфту зробив з 10-сантиметрової труби, просто розрізавши її по поздовжній межі. Отвір у муфті не заварював – у цьому немає необхідності.
Забезпечення подачі масла
В отвір вставлю трубку
Через трубку буде капати відпрацювання
Трубку прихопив зварюванням
Підрізав трубку
Далі я працював над системою подачі масла. Для цього взяв шматок труби і приварив його до піддону допомогою заздалегідь підготовленого отвору. Трубу я заздалегідь підрізав, щоб струмінь відпрацювання могла нормально проходити через отвір в піддоні.
Це аварійний вентиль і трубка, яка веде до баку
Провів трубку до баку і поставив вентиль.
Облаштування димаря
Роблю димар
Димовідвідних конструкцію я зробив з 10-сантиметрової труби. Нічого надприродного – трубу просто приварив до отвору в центрі верхівки корпусу.
Димар вивів на вулицю до даху через стіну. До стіни прикріпив шматок металевого листа для протипожежного захисту. Саму трубу краще пропускати через стіну в спеціальному вогнетривкому склянці.
Тут видно, як труба проходить через стіну
Димар, вид з вулиці
Збірка теплообмінника
Піч робив для обігріву гаража. Водяних батарей у мене в гаражі немає, так що я вирішив, що краще, щоб відразу підігрівався і циркулювало повітря. Якщо ж у вас є водяні батареї, то можете відмовитися від повітряного теплообмінника і просто пустити 4-5 водяних змійовиків через верхню камеру, підключивши їх паралельно. У такому разі конструкцію треба доповнити циркуляційним насосом і вентилятором. Подібне оснащення дозволить обігрівати пічкою хоч весь будинок, треба лише кімнату для установки печі виділити.
Збірка теплообмінника
Повернемося до мого теплообміннику. Його я встановив між димовідвідної трубою і пальником пічки – тут тепла найбільше. До теплообмінника приварив залізну пластину. Завдяки їй буде краще утримуватися полум’я. Також вона сприятиме розподілу вогню всередині корпусу печі.
Усередині теплообмінника поставив повітряний завихритель. Якихось інженерних вишукувань в такому завихрителе немає, зате зі своїм завданням він справляється на всі сто. При роботі на максимальній потужності метал корпусу розжарюється до червоного кольору, а нагріте виходить повітря пробиває навіть через рукавичку. Сам завихритель можете побачити на фотографії.
Роблю завихритель
Роблю завихритель
Роблю завихритель
Поставив завихритель
Далі я взяв канальний вентилятор і поставив його з одного боку теплообмінника. До речі, до вентилятора можна підключити термореле для автоматизації. Це дозволить самостійно встановлювати температуру і економити ресурси. Я, наприклад, вирішив використовувати термореле від Autonics – у мене воно просто валялося без діла. Але можна взяти і якусь бюджетну модельку, приміром, Vemer KLIMA. Його я теж випробував, функціонує відмінно.
Зробив наддув
Ось що виходить
Тепло концентрується у відсіку топливника.
Бак для масла
Бак для масла
Для виготовлення бака я взяв балон від фреону. Можете за копійки купити його на будь-якому СТО або в пункті прийому металу. Головне, щоб голчастий вентиль цього балона був у справному стані. З його допомогою в майбутньому ви зможете точно контролювати обсяг подаваного палива.
Бак для масла
Бак поєднав з грубкою за допомогою шланга. Шланг підключив до вентиля. Сам бак закріпив у перевернутому положенні.
Для заливки відпрацювання вирізав в баку отвір.
Облаштування дверцят
Пічка майже готова. Залишаються останні штрихи. У дверке нижньої камери я вирізав отвір, через який повітря може вільно вступати до піддону і пальника печі.
Зазор
Отвір у верхній дверцятах оснастив наполегливими пластинами для додаткової герметизації.
Приклепал наполегливі пластини
Для верхньої дверки зібрав простий замок. В процесі нагрівання корпус пічки «веде». Щоб камера згорання залишалася герметичною, верхня дверцята повинна закриватися максимально надійно. Для цього я і зробив замок.
Простий замок
До стіни пригвинтив кілька шматків металевого куточка.
На прикручений куточок встановив грубку. Це і зручно (при необхідності можна буде набагато легше проводити ревізію), і функціонально (втрати тепла в грунт зменшуються).
Встановив пічку
Як розпалювати і зупиняти піч?
Після безлічі експериментів я знайшов найбільш простий і ефективний спосіб розпалювання печі такий. Спочатку я наливаю в піддон масло. Його не повинно бути занадто багато. Достатньо, щоб масло перекривало дно піддону.
Потім я беру шматок поролону і ретельно змочую його бензином або розчинником. Просочений поролон кладу в піддон так, щоб нижня частина шматка занурилася в масло.
Потім я підпалюю поролон. Він стійко горить, навіть якщо тяга стає занадто сильною. В результаті поверхня піддону нагрівається до необхідної температури.
Потім я обережно відкриваю вентиль баки з паливом так, щоб воно почало текти дуже тонкою цівкою. Регулюйте подачу відпрацювання максимально обережно і повільно.
Пічка поступово увійде в робочий режим. Періодично стежте за рівнем відпрацювання в піддоні.
Щоб зупинити таку грубку, досить просто перекрити вентиль на баку з маслом, а потім, коли припинить текти масло, перекрити і аварійний вентиль. Піч повністю погасне протягом 3-5 хвилин і корпус почне остигати.
Як чистити піч?
Перша чистка
По ходу роботи в пальнику, димовідвідної труби і піддоні печі буде збиратися нагар. Природно, пічку можна чистити тільки після її охолодження.
При чищенні я звичайно дотримуюся наступній послідовності:
- беру пару-трійку жмень чистого піску або дрібної щебінки і по черзі закидаю їх вихід димовідвідної труби з боку вулиці;
- прибираю пісок або щебінь з сажею з димовідвідної труби крізь верхню камеру;
- за допомогою прутка смахиваю гар зі стінок пальника печі в нижній піддон;
- дістаю сам піддон і вытрушиваю відходи.
Сподіваюся, мій досвід стане вам корисний, і ви зможете так само просто, як і я зібрати піч на відпрацьованому маслі.
Вдалої роботи!